Tukipohjalliset ja alaraajatutkimus

Valmistamme Footbalance Medicalin yksilöityjä tukipohjallisia asiakkaan tarpeiden mukaan. Alaraajojen toiminta- ja rakennevirheisiin erikoistuneet fysioterapeutit valmistavat pohjalliset käsityönä paikan päällä.

Pohjallisten valmistus kattaa alaraaja-analyysin, jonka aikana jalan rakenne- ja toimintapuutteet arvioidaan huolellisesti. Jos arvion perusteella tukipohjallisista on hyötyä, voidaan asiakkaalle valmistaa yksilölliset tukipohjalliset korjaamaan jalkojen virheasentoa.

Tukipohjallisten lisäksi asiakkaalle ohjataan aktiivisia harjoitusliikkeitä pidempiaikaisten hoitotulosten saavuttamiseksi.

Ergon tiloissa sinua palvelevat alaraajoihin erikoistuneet fysioterapeuttimme Juha Hiltunen ja Markku Marjamäki.

Ajanvaraus: 05 219 7300

Minkälaisia oireita voi aiheutua jalkojen virheasennoista?

Selän ja jalkojen väsyminen sekä liikkumiseen liittyvät jalkaterän, nilkan, polven ja lonkan kiputilat ovat yleisiä oireita. Tavallisimpia kiputiloja ovat nivelperäiset kiputilat, jänneongelmat ja plantaarifaskiitti.

Kenelle tukipohjallisista on hyötyä?

Tukipohjallisia käyttävät monen ikäiset ja eri työtehtävissä olevat ihmiset. Tukipohjallisista on usein hyötyä, jos työskentelee paljon jalkojen varassa ja kärsii alaraajojen kivuista. Urheilijat ja liikunnan harrastajat käyttävät tukipohjallisia laajalla rintamalla. Juoksu- ja vapaa-ajan jalkineissa ne lisäävät jalan mukavuutta ja jalkineen istuvuutta.